또한 아동 발달의 중요한시기에 부모 · 자식 관계를 강화 시키며 이는 결국 평생 지속되는 언어, 문맹 퇴치 및 사회 · 정서적 능력을 쌓아 가게 됩니다.
소아관련 종사자들은 유아기에 아이들이 중요하고즐거운 활동을 시작할 수 있도록 하는 특별한 기회를 가지고 있습니다.
연구 결과에 따르면
아이들은 관련 종사자들의 교육으로 배우기 때문에 초기 뇌 발달을 돕는 실용적이고 근거 중심의 기회를 제공 하는 것이 좋습니다.
미국 소아과 학회(AAP)는
소아관련 종사자는 유아기부터 시작하여 최소한 유치원 입국 연령까지는
(1) 모든 부모에게 자녀와 함께 소리내어 읽는 것이 부모 · 자녀 관계를 향상시킬 수 있다고 조언합니다.
또한, 예비 부부의 언어력과 독해력을 기르도록 조언합니다.
(2) 모든 부모님은 자녀의 발달을 위해 즐거운 독서 활동을 공유하고, 상담하며 도서, 그림 및 글자로 된 동화책을 주세요.
(3) 모든 고위험 군, 저소득층 어린이들을 위한 건강 관리 방문자는 정서가 잘 발달 할 수 있도록 적절한 책을 제공한다.
(4) 이러한 노력을 지원하고 촉진시키기위한 강력한 선택권의 스펙트럼을 사용한다.
(5) 다른 어린이 옹호자들과 협력하여 이러한 주요 조기 공유 독서 경험을지지하고 홍보하는 국가적 메시징 및 정책에 영향을 미친다.
AAP는 빈곤한 생활하는 고위험 아동의 소아과 건강 감독 방문 및 소아과 1 차 진료의 필수 구성 요소 인 소아과 주민 교육의 통합을 위한 아동 도서의 연방 정부 및 주정부 기금 지원을 지원합니다.
이 정책 AAP 기술 보고서 "School Readiness"에 의해 지원되며 AAP 정책 진술서 "유아기 역경, 독성 스트레스 및 소아과 의사의 역할 : 발달 과학을 평생 건강으로 전환"을 지원합니다.
의역 및 오역이 있을 수도 있으니
원문보기를 통해 보세요.
Literacy Promotion: An Essential Component of Primary Care Pediatric Practice
Reading regularly with young children stimulates optimal patterns of brain development and strengthens parent-child relationships at a critical time in child development, which, in turn, builds language, literacy, and social-emotional skills that last a lifetime. Pediatric providers have a unique opportunity to encourage parents to engage in this important and enjoyable activity with their children beginning in infancy. Research has revealed that parents listen and children learn as a result of literacy promotion by pediatricians, which provides a practical and evidence-based opportunity to support early brain development in primary care practice. The American Academy of Pediatrics (AAP) recommends that pediatric providers promote early literacy development for children beginning in infancy and continuing at least until the age of kindergarten entry by (1) advising all parents that reading aloud with young children can enhance parent-child relationships and prepare young minds to learn language and early literacy skills; (2) counseling all parents about developmentally appropriate shared-reading activities that are enjoyable for children and their parents and offer language-rich exposure to books, pictures, and the written word; (3) providing developmentally appropriate books given at health supervision visits for all high-risk, low-income young children; (4) using a robust spectrum of options to support and promote these efforts; and (5) partnering with other child advocates to influence national messaging and policies that support and promote these key early shared-reading experiences. The AAP supports federal and state funding for children’s books to be provided at pediatric health supervision visits to children at high risk living at or near the poverty threshold and the integration of literacy promotion, an essential component of pediatric primary care, into pediatric resident education. This policy statement is supported by the AAP technical report “School Readiness” and supports the AAP policy statement “Early Childhood Adversity, Toxic Stress, and the Role of the Pediatrician: Translating Developmental Science Into Lifelong Health.”