부모 · 자녀 독서는 미국 태생 소아과 학회에서 출생시 연습을 시작하기위한 권장 사항을 포함하여인지 발달을 촉진시키기 위해 널리지지되고 있습니다.
구강 언어와 인쇄 개념을 개선하기 위해 행동 연구에서 부모 · 자녀 독서가 나타 났지만 뇌에 대한 정량화 가능한 효과는 이전에 연구되지 않았습니다.
우리 연구는 혈액 산소 수준에 따라 기능적 자기 공명 영상을 사용하여 취학 연령 아동 샘플에서 이야기 듣기 작업 중 독서 환경과 뇌 활동 간의 관계를 조사했습니다.
우리는 이야기를 듣는 동안 가정 독서 노출이 더 큰 어린이는 의미 론적 처리 (의미 추출)와 관련된 왼쪽 두뇌 영역의 높은 활성화를 보일 것이라고 가설을 세웠다.
방법 :
정상적인 뇌 발달에 대한 종단 연구에서 3-5 세의 어린이 19 명이 선택되었다.
이야기가 톤과 번갈아 가며 연령에 맞는 이야기 듣기 작업을 사용하여 완성 된 모든 혈액 산소 수준에 따른 기능적 자기 공명 영상.
검증 된 StimQ-P 척도의 가정인지 환경에서 복합, 하위 등급 및 개별 독서 관련 항목을 적용하여 일련의 전뇌 회귀 분석을 수행하여 신경 활성화에 대한 설명 변수로 사용했습니다.
결과 :
의미 언어 처리를 지원하는 "허브 (hub)"영역 인 왼쪽 측두체 - 측두엽 - 후두 연합 피질에서 높은 독서 노출 (StimQ-P Reading 하위 점수)은 신경 활성화와 양의 상관 관계가 있었으며 ( P <.05, 보정) 가계 소득을 통제.
결론 :
이야기를 듣는 취학 전 아동의 가정 독서력 증가는 정신적 이미지와 내러티브 이해를 뒷받침하는 두뇌 영역의 활성화, 즉 가정 소득을 통제하는 것과 긍정적 인 관련이있다.
이러한 신경 생체 표지 물질은 급진적 인 문맹 퇴치의 생태 - 생물 발달 모델을 알리는 데 도움이 될 수 있습니다.
의역 및 오역이 있으니
원문 보기를 통해 보세요.
Home Reading Environment and Brain Activation in Preschool Children Listening to Stories
BACKGROUND AND OBJECTIVES: Parent-child reading is widely advocated to promote cognitive development, including in recommendations from the American Academy of Pediatrics to begin this practice at birth. Although parent-child reading has been shown in behavioral studies to improve oral language and print concepts, quantifiable effects on the brain have not been previously studied. Our study used blood oxygen level–dependent functional magnetic resonance imaging to examine the relationship between home reading environment and brain activity during a story listening task in a sample of preschool-age children. We hypothesized that while listening to stories, children with greater home reading exposure would exhibit higher activation of left-sided brain regions involved with semantic processing (extraction of meaning).
METHODS: Nineteen 3- to 5-year-old children were selected from a longitudinal study of normal brain development. All completed blood oxygen level–dependent functional magnetic resonance imaging using an age-appropriate story listening task, where narrative alternated with tones. We performed a series of whole-brain regression analyses applying composite, subscale, and individual reading-related items from the validated StimQ-P measure of home cognitive environment as explanatory variables for neural activation.
RESULTS: Higher reading exposure (StimQ-P Reading subscale score) was positively correlated (P < .05, corrected) with neural activation in the left-sided parietal-temporal-occipital association cortex, a “hub” region supporting semantic language processing, controlling for household income.
CONCLUSIONS: In preschool children listening to stories, greater home reading exposure is positively associated with activation of brain areas supporting mental imagery and narrative comprehension, controlling for household income. These neural biomarkers may help inform eco-bio-developmental models of emergent literacy.